Педагогічне кредо: « Вчитель не той, хто вчить, а той, у кого вчаться»
Проблемна тема: «Оптимізація навчального процесу за рахунок
використання інноваційних методів і прийомів роботи»
Сучасного учня потрібно зацікавлювати, а не змушувати, тому
сучасний урок повинен бути демократичним, проводитись не для учнів, а разом з
ними.
Оптимізація процесу навчання виявляється у створенні
найсприятливіших умов для отримання очікуваних результатів без зайвих витрат
часу та фізичних зусиль.
Оптимізація (за визнач. Ю. К. Бабанського) – вибір такої
методики навчання, яка дозволяла б на основі всебічного врахування
закономірностей навчання, його принципів, сучасних форм і методів досягати
найкращих результатів в навчанні.
Критерії оптимізації навчання:
-
Ефективність процесу навчання
-
Якість навчання
-
Оптимальність витрат часу і зусиль учнів і
вчителя
Інноваційна діяльність – використання нововведень.
В своїй роботі я
активно використовую такі сучасні технології навчання:
-
Технологію інтерактивного навчання
-
Технологію розвитку критичного мислення
-
Інформаційні технології
Розглянемо кожну з них детальніше.
1)
Технологія інтерактивного навчання залучення
учнів до активної участі в процесі навчання, заохочує їх працювати разом,
висловлювати свої думки, використовувати власний досвід, брати на себе
відповідальність за навчання і розвивати вміння вчитися.
Методи/прийоми:
-
Наукова аптека
-
Капсула часу
-
Снігова куля
-
Метод «Прес»
-
Лекція-провокація
-
Мозковий штурм
-
Рольові ігри
-
Мандрівки
2)
Теорія розвитку критичного мислення перетворює
навчання на активну, розсудливу діяльність, яка для учнів починається із
ознайомлення з інформацією, а закінчується прийняттям рішень, навчає їх
самостійно аналізувати інформацію, аргументувати свої думки, відстоювати їх
Методи/прийоми:
-
Синкан
-
Дискусії
-
Диспути
-
Читання з позначками
-
Рецензування
-
Моделювання казок
-
Проекти законів
-
Щоденники подвійних записів
3)
Інформаційні технології на сьогодні активно
увійшли в усі галузі нашого життя, тому і виникла нагальна потреба у
використанні комп’ютерних технологій під час навчально-виховного процесу, що
сприяє пізнавальній діяльності учнів.
Методи/прийоми:
-
Створення презентацій
-
Електронні посібники
-
Розробки буклетів
-
ТестуванняВзагалі творчий підхід до конструювання уроків, прагнення вчителів підвищити ефективність навчально-пізнавальної діяльності учнів є запорукою того, що сучасний урок, який має 350-річну історію в майбутньому набуватиме нових оригінальних модифікацій і за умов появи новітніх організаційних форм навчання він не втратить своєї значущості в розв’язанні виховних, розвивальних і освітніх завдань і одержить право на життя поряд з ними.
Комментариев нет:
Отправить комментарий