Опиc досвіду робити



Педагогічне кредо: « Вчитель не той, хто вчить, а той, у кого вчаться»

Проблемна тема: «Оптимізація навчального процесу за рахунок використання інноваційних методів і прийомів роботи»

Сучасного учня потрібно зацікавлювати, а не змушувати, тому сучасний урок повинен бути демократичним, проводитись не для учнів, а разом з ними.

Оптимізація процесу навчання виявляється у створенні найсприятливіших умов для отримання очікуваних результатів без зайвих витрат часу та фізичних зусиль.

Оптимізація (за визнач. Ю. К. Бабанського) – вибір такої методики навчання, яка дозволяла б на основі всебічного врахування закономірностей навчання, його принципів, сучасних форм і методів досягати найкращих результатів в навчанні.

Критерії оптимізації навчання:
-          Ефективність процесу навчання
-          Якість навчання
-          Оптимальність витрат часу і зусиль учнів і вчителя

Інноваційна діяльність – використання нововведень.
В своїй роботі я активно використовую такі сучасні технології навчання:
-          Технологію інтерактивного навчання
-          Технологію розвитку критичного мислення
-          Інформаційні технології

Розглянемо кожну з них детальніше.
1)      Технологія інтерактивного навчання залучення учнів до активної участі в процесі навчання, заохочує їх працювати разом, висловлювати свої думки, використовувати власний досвід, брати на себе відповідальність за навчання і розвивати вміння вчитися.
Методи/прийоми:
-          Наукова аптека
-          Капсула часу
-          Снігова куля
-          Метод «Прес»
-          Лекція-провокація
-          Мозковий штурм
-          Рольові ігри
-          Мандрівки
2)      Теорія розвитку критичного мислення перетворює навчання на активну, розсудливу діяльність, яка для учнів починається із ознайомлення з інформацією, а закінчується прийняттям рішень, навчає їх самостійно аналізувати інформацію, аргументувати свої думки, відстоювати їх
Методи/прийоми:
-          Синкан
-          Дискусії
-          Диспути
-          Читання з позначками
-          Рецензування
-          Моделювання казок
-          Проекти законів
-          Щоденники подвійних записів
3)      Інформаційні технології на сьогодні активно увійшли в усі галузі нашого життя, тому і виникла нагальна потреба у використанні комп’ютерних технологій під час навчально-виховного процесу, що сприяє пізнавальній діяльності учнів.
Методи/прийоми:
-          Створення презентацій
-          Електронні посібники
-          Розробки буклетів
-          Тестування

Взагалі творчий підхід до конструювання уроків, прагнення вчителів підвищити ефективність навчально-пізнавальної діяльності учнів є запорукою того, що сучасний урок, який має 350-річну  історію в майбутньому набуватиме нових оригінальних модифікацій і за умов появи новітніх організаційних форм  навчання він не втратить своєї значущості в розв’язанні виховних, розвивальних і освітніх завдань і одержить право на життя поряд з ними.

Комментариев нет:

Отправить комментарий